5 πράγματα που θέλεις να μάθεις για το «Creed: Η Γέννηση Ενός Θρύλου»

Ο Σιλβέστερ Σταλόνε ξαναμπαίνει στο κινηματογραφικό ρινγκ  κι ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του «Rocky» ξεκινά!

O Aπόλο Κριντ, ο πιο θρυλικός, τίμιος αντίπαλος και φίλος του Ρόκι Μπαλμπόα, έχει ένα νόθο γιο. Ο ίδιος δεν γνώριζε για τον πατέρα του, όμως η πυγμαχία είχε πάντα το ξεκάθαρο αποτύπωμά της στο DNA του: όταν η Mάρι-Αν, η χήρα του Κριντ, τον αποφυλακίζει από το αναμορφωτήριο και τον υιοθετεί, ο μικρός Αντόνις (Αδωνης) Κριντ φοράει ήδη περήφανα το μαυρισμένο του μάτι. Για αυτό κι ο ξαφνικός πλούτος, η μόρφωση ή οι ευκαιρίες για μία άλλη ζωή δεν μπορούν να αλλάξουν τον προσανατολισμό που του επιβάλλει το αίμα του: δέκα χρόνια μετά και παρά την παθιασμένη αντίρρηση της θετής του μητέρας που ξέρει τι σημαίνει η ζωή στο ρινγκ, ο Αντόνις εγκαταλείπει την ηλιόλουστη Καλιφόρνια για να ψάξει το θρυλικό γυμναστήριο του Μίκι στη Φιλαδέλφεια, αλλά και το φίλο του πατέρα του, τον Ρόκι. Να τον πείσει να τον προπονήσει. Οι αντιστάσεις του δεύτερου, ο οποίος έχει κρεμάσει τα γάντια του από καιρό, λυγίζουν όταν μαθαίνει ποιον έχει μπροστά του. Και παρόλο που ο πιτσιρικάς δε θέλει να κατέβει στους αγώνες με το όνομα, βαρύ σαν ιστορία, του πατέρα του, και κρατά αυτό της μητέρας του, το μαθαίνει κι ο Τύπος. Κριντ και Μπαλμπόα. Μαζί. Ξανά. Ο κόσμος της πυγμαχίας πάλλεται από ενθουσιασμό, συγκίνηση και νοσταλγία. Κι ένα νέο κεφάλαιο ξεκινά…

Διαβάστε 5 πράγματα για την γέννηση του νέου θρύλου!

Μιλώντας με νούμερα: 6 ταινίες Rocky έχουν γυριστεί μέσα σε 30 χρόνια – τα Rocky (1976), Rocky II (1979), Rocky III (1982), Rocky IV (1985) και Rocky Balboa (2006). Το σενάριο όλων των ταινιών φέρει την υπογραφή του Σταλόνε, ο οποίος έχει σκηνοθετήσει και τις τέσσερις από αυτές. Πέντε ετών ήταν ο Κούγκλερ όταν είδε το πρώτο του Rocky μαζί με τον πατέρα του, ο οποίος ήταν μεγάλος φαν. 27 χρονών όταν τόλμησε να πλησιάσει τον Σιλβέστερ Σταλόνε και να του προτείνει μια νέα ιστορία, εμπνευσμένη από την μυθολογία του Ρόκι που όμως θα διερευνούσε τη σχέση του πυγμάχου με τον ξεχασμένο γιο του Απόλο. Θα χρειάζονταν δύο ακόμα χρόνια σκληρής δουλειάς από πλευράς του σκηνοθέτη και μια ψήφος εμπιστοσύνης από πλευράς του Σταλόνε προκειμένου η ταινία να πάρει σάρκα και οστά. Δεύτερη συνεργασία του σκηνοθέτη Ράιαν Κούγκλερ και του πρωταγωνιστή Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, μετά το βραβευμένο δράμα του 2013 «Fruitvale Station».

Το σώμα του πρωταθλητή: Χρειάστηκε ένα ολόκληρος χρόνος πριν τα γυρίσματα, για να χτίσει σώμα, να προπονηθεί και να σταθεί στο ρινγκ ο νεαρός πρωταγωνιστής Μάικλ Μπ. Τζόρνταν. Συνεργάστηκε με τον τεχνικό σύμβουλο / εκπαιδευτή πυγμαχίας Ρόμπερτ Σέιλ, για να μάθει τις βασικές αρχές του μποξ και την τεχνική. «Νομίζεις ότι είσαι σε φόρμα, αλλά μόνο όταν μπαίνεις στο ρινγκ συνειδητοποιείς πόσο ακόμα δρόμο πρέπει να κάνεις,» παραδέχεται ο ηθοποιός. Ο Κόρεϊ Καλιέτ, προσωπικός γυμναστής, σχεδίασε τη δίαιτα του: έπρεπε να κόψει τη ζάχαρη, το ψωμί, τα ζυμαρικά, τα γαλακτοκομικά, το τυρί. Μόνο στο νερό δεν υπήρξε όριο. Υπήρξαν μέρες που κατανάλωνε πάνω από 1,5 γαλόνι την ημέρα. Επίσης, για τις ανάγκες του ρόλου έπρεπε να εξασκηθεί στο σχοινάκι. Μόλις ο Τζόρνταν απέκτησε τη φόρμα που έπρεπε, βρέθηκε να προπονείται απέναντι στον αληθινό πυγμάχο Τίμοθι Μπράντλεϊ, που αγωνίζεται στη Νότια Καλιφόρνια.

Αληθινό ξύλο: Τρεις επαγγελματίες πυγμάχοι υψηλού επιπέδου μπήκαν στο ρινγκ και αναμετρήθηκαν με τον Τζόρνταν, προκειμένου ο σκηνοθέτης να καταγράψει με ρεαλιστικό τρόπο την πορεία του νεαρού πυγμάχου: ο πρωταθλητής βαρέων βαρών του Λίβερπουλ Άντονι Μπελιού, στον ρόλο του «Πρίτι» Ρίκι Κόνλαν, ο Χρυσός Ολυμπιονίκης Αντρέ Γουόρντ, στον ρόλο του Ντάνι «Στάντμαν» Γουίλερ, και το γέννημα θρέμμα της Φιλαδέλφεια Γκάμπριελ Ροσάντο στον ρόλο του Λίο “Δε Λάιον» Σπορίνο. Για τον αγώνα στο Λίβερπουλ μεταξύ του Άδωνη και του Κόνλαν, τα γυρίσματα έγιναν στο Sun Studios, νότια της Φιλαδέλφειας, που «ντύθηκε» στα χρώματα του Goodison Park, την έδρα της ποδοσφαιρικής ομάδας της Everton. Για τις σκηνές αυτές χρησιμοποιήθηκαν περισσότεροι από 1000 κομπάρσοι και μία τεράστια πράσινη οθόνη. Ο Κούγκλερ και ο Μπάρμπερ, σε συνεργασία με τη διευθύντρια φωτογραφίας Μαρίς Αλμπέρτι αποφάσισαν ότι η κάμερα θα επεδίωκε να «αιχμαλωτίσει» διαφορετικές γωνίες λήψης του ρινγκ, από αυτές που βλέπουμε συνήθως στις ταινίες. Χρησιμοποίησαν ένα steadicam σε όλη την ταινία, ιδιαίτερα στις σκηνές πάλης, και ο αγώνας μεταξύ του Άδωνη και του Σπορίνο κινηματογραφήθηκε σ΄ένα μονοπλάνο, διάρκειας δύο λεπτών (έκαναν 13 λήψεις και χρησιμοποίησαν την 11η). Ο Κούγκλερ προσθέτει, «για να κάνουμε την εμπειρία πιο αυθεντική, είχαμε την ιδέα να κάνουμε κυκλικές λήψεις. Με μία ειδική κάμερα κάναμε μία συνεχή κυκλική λήψη, όσο ο Άδωνης ήταν στη γωνία, με την πλάτη του στα σχοινιά.»

Τhe Streets of Philadelphia: Τόσο για τον σκηνοθέτη Ράιαν Κούγκλερ, όσο και για όλη την παραγωγή, η ταινία θα έπρεπε να γυριστεί στη Φιλαδέλφεια, εκεί όπου ξεκίνησαν όλα, το “σπίτι” του Ρόκι Μπαλμπόα. Εξέχουσα θέση: το άγαλμα του Ρόκι και τα θρυλικά σκαλιά του Μουσείου της Φιλαδέλφεια που ο θρυλικός πυγμάχος ανέβαινε τρέχοντας στις προπονήσεις του. Η πολυκατοικία που μένουν ο Άδωνης και η Μπιάνκα βρίσκεται στη Βόρεια Φιλαδέλφεια. Η παραγωγή βρήκε μια βολική κοντινή τοποθεσία για να γυρίσει το πρώτο ραντεβού τους: το δημοφιλές Max’s Steak. Τα μαγαζιά στα οποία τραγουδά η Μπιάνκα είναι επίσης αληθινά: το Johnny Brenda στο Fishtown, ένα μοδάτο στέκι της Βόρειας Φιλαδέλφειας, καθώς και το Electric Factory. Τρία διαφορετικά γυμναστήρια έχουν εξέχουσα θέση στην ταινία, δύο εκ των οποίων είναι ήδη γνωστά στους φανς των ταινιών Ρόκι: το Delphi Boxing Academy, το σπίτι του Απόλο Κριντ, όπου ο Κριντ εκπαίδευσε τον Ρόκι στο “Ρόκι ΙΙΙ” και όπου ο Άδωνης αντιμετωπίζει τον Ντάνι “Stuntman” Wheeler. Και το Mighty Mick’s Boxing, όπου προπονούνται ο Ρόκι, ο Μίκι και ο Λίο «Το Λιοντάρι» Σπορίνο. Τα εσωτερικά γυρίσματα για το Mighty Mick’s Boxing έγιναν στο Must Fight Gym στο Τσέστερ, ενώ για τα εξωτερικά χρησιμοποιήθηκε το North Front Street, που είχε χρησιμοποιηθεί και στις προηγούμενες ταινίες. Το τρίτο γυμναστήριο της ταινίας είναι το Front Street Gym, που βρίσκεται στη γειτονιά του Κένσινγκτον, στη Βόρεια Φιλαδέλφεια, και όπου ο Ρόκι προπονεί τον Άδωνη μακριά από αδιάκριτα βλέμματα.

Eχουμε ανάγκη “μίας ακόμα Ρόκι ταινίας;”: Οταν η ταινία ήταν σε προπαραγωγή, πέθανε ο γιος του Σιλβέστερ Σταλόνε. Ο ηθοποιός αποσύρθηκε για καιρό, αλλά επέστρεψε στο γύρισμα κι διοχέτευσε το προσωπικό του δράμα στον ήρωα. Κατέληξε με Χρυσή Σφαίρα Β’ Ανδρικού και παραλίγο να κερδίσει και το Οσκαρ. Κάθε φορά που εμφανίζεται στην οθόνη ρουφά όλη την ενέργεια. Ερμηνεύει το ρόλο με την τρυφερότητα που επισκέπτεσαι ένα παιδικό φίλο, με ταπεινότητα και αυτοσαρκασμό και θλιμμένο αλά «Copland» βλέμμα. Και κάπου εκεί, τελειώνουν οι αντιρρήσεις και παραδίδεσαι σε μία επική νοσταλγία, σε μία μελαγχολία για το χρόνο που περνά ανεπίστρεπτα και τολμά να χτυπά αλλύπητα και τους θρύλους. Ναι, μπορεί ο κόσμος να μην είχε ανάγκη μίας ακόμα Ρόκι ταινίας, αλλά φαίνεται πως όλοι έχουμε ανάγκη από έναν ακόμα Ρόκι Μπαλμπόα. Ζητάμε ακόμα το όνειρο, το πείσμα, την αθάνατη αγάπη για την Εντριαν. Θέλουμε να πιστέψουμε ότι ο μεγαλύτερος αντίπαλός μας είναι μόνο ο εαυτός μας. Και μπορούμε να τον στριμώξουμε. Να βγάλουμε τους φόβους μας νοκ άουτ – ακόμα κι αν κρεμάσει το πρόσωπό μας στο πάτωμα. Να ανέβουμε τρέχοντας, ή ασθμαίνονας δεν πειράζει, στην κορυφή της πιο τεράστιας μαρμάρινης σκάλας και να κοιτάξουμε με κομμένη την ανάσα τη θέα από ψηλά. Τόσο απλοϊκά, τόσο μελό, τόσο αληθινά. [Ετοιμαστείτε για το “Creed II” – έρχεται!]

Πόλυ Λυκούργου